Gedeelde kennis, dubbele kracht

Wij verzamelen sterke content en interessante evoluties voor u

17 mei 2024

Enkel echt tevreden klanten worden trouwe klanten

Een hoge klanttevredenheid is de beste bedrijfsstrategie. Klanttevredenheid is meer dan een momentopname. Eén lange bevraging per jaar is dus echt wel voorbij gestreefd, een regelmatige bevraging geniet de voorkeur. Daarnaast is een juiste mindset ook belangrijk om met klanttevredenheid om te gaan. Zo kun je eigenlijk elk klantencontact zien als een feedbackmoment. Elk gesprek is immers een gelegenheid om de stemming bij de klant te meten.

Lees meer
13 februari 2024

Klantgerichtheid als hart van jouw onderneming

Hoe zet je een klantgerichte benadering om in acties die niet alleen voelbaar zijn voor jouw klanten, maar ook tastbare resultaten opleveren voor je bedrijf? In een tijdperk waarin klanten overspoeld worden met keuzes en hun loyaliteit op de proef wordt gesteld, onderscheiden bedrijven zich niet langer door wat ze verkopen, maar door hoe ze hun klanten behandelen. Klantgerichtheid is de sleutel tot succes geworden, maar wat houdt dit precies in voor jouw onderneming?

Lees meer
13 oktober 2023

Blijf je bestaande klanten verwennen

Heel wat bedrijven zetten vaak zeer hard in op klantenwerving. Met een customer development team en een groot marketingbudget worden leads gegenereerd. Een nieuwe klant? Dat geeft een echte boost! Nieuwe klanten zijn uiteraard van groot belang, want zo blijft je bedrijf groeien. Maar je bestaande klanten zijn minstens even belangrijk. Tevreden klanten blijven namelijk trouwe klanten. Benieuwd hoe je jouw klanten tevreden houdt?

Lees meer
5 september 2023

Van waardevolle grondstof tot succesvolle customer experience: het belang van data

Data is vandaag een onmisbaar element. Het dringt door tot de kern van bedrijven, in alle sectoren. Het tijdperk van intuïtie heeft plaats gemaakt voor een wereld waarin gegevens ons de weg wijzen naar succes. Ze zeggen wel eens dat data het nieuwe goud is. Want het is van onschatbare waarde. Maar goud is eindig. Is data dan de nieuwe olie? Zeker niet, want olie is vervuilend en brandt op. Ik las ooit in een artikel deze omschrijving die ik zeer passend vind: data is het nieuwe hout. Want hout is hernieuwbaar. Net zoals hout de grondstof is voor de creatie van iets nieuws, is data de grondstof voor customer engagement. Benieuwd hoe een datagedreven strategie jou helpt om waardevolle connecties te smeden met jouw (potentiële) klanten? Lees dan snel verder.

Lees meer
3 september 2021

Van datasilo’s naar centraal dataplatform

Er is quasi geen enkel bedrijf meer dat geen data verzamelt. Ik stel echter vaak vast dat er onvoldoende is nagedacht over welke gegevens om welke reden worden verzameld en hoe die achteraf in het voordeel van de klant kunnen worden ingezet voor een betere klantenbeleving. De oorsprong hiervan is dat heel wat afdelingen binnen het bedrijf los van elkaar beginnen te werken met verschillende softwarepakketten en dat de verzamelde gegevens binnen de afdeling in de eigen datasilo’s blijven. Als er dan al een kleine verbinding of uitwisseling tussen de silo’s bestaat, kunnen we van een kleine overwinning spreken, maar vaak is dat niet het geval. Nochtans zou die wisselwerking tussen de afdelingen een enorme, positieve impact kunnen hebben op de customer experience.

Lees meer
24 februari 2021

Customer Engagement Framework: gericht impact maken

Het Customer Engagement Framework weerspiegelt mijn methodiek. Het ontstond vanuit een pijnpunt dat ik bij heel wat bedrijven zag: er werd veel data gecapteerd, maar zonder voldoende context. Veel bedrijven hebben tal van Excel lijsten en databases die we eigenlijk als losse silo’s kunnen zien. Tussen die silo’s bevindt zich vaak een onvoldoende verbinding, even vaak staan ze zelfs volledig los van elkaar. Herkenbaar?

Lees meer